Про це на восьмому засіданні Робочої групи з доступу до інформації в рамках Оргуської конвенції та Міжнародному семінарі з доступу до інформації про продукт розповіла Євгенія Попович, директорка Департаменту цифрової трансформації, електронних публічних послуг та управління відходами Міндовкілля.
“Українська довкіллєва сфера не стоїть на місці та розвиває свої цифрові продукти. У нас успішно працюють такі вебресурси як ЕкоСистема та ЕкоЗагроза. Один з наступних наших амбітних кроків – запровадити екомаркування, яке буде в паспорті будь-якого продукту та відображатиме у відкритому доступі свою цифрову складову”, – зазначила Євгенія Попович.
За її словами, в перспективі це дозволить кожному українцю обирати кращі продукти та послуги, які вже пройшли перевірку на екологічність. Окрім того, це передбачено Угодою про асоціацію з ЄС та Європейським зеленим курсом.
Наразі в Україні понад 80 підприємств, які попри війну зацікавлені виготовляти свою продукцію та надавати послуги за сучасними європейськими тенденціями, за що отримують відповідний сертифікат та право на екомаркування.
Загалом в Україні поки впроваджено 54 стандарти оцінки екологічності товарів різних категорій, а саме: папір, мийні засоби, косметика, лакофарбові матеріали, будівельні вироби тощо. Перелік сертифікованих продуктів щороку зростає.