Кабінет Міністрів України на своєму засіданні схвалив розроблений Міндовкіллям законопроєкт про посилення адміністративної відповідальності за правопорушення на заповідних територіях.
Це логічне продовження боротьби з джипінгом на заповідних територіях. Про це повідомив перший заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Олександр Краснолуцький.
Наприкінці березня Комітет Верховної Ради з питань екологічної політики та природокористування підтримав та рекомендував парламентарям прийняти за основу у першому читанні урядовий законопроєкт «Про внесення змін до ЗУ «Про природно-заповідний фонд України» щодо забезпечення збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду», який встановлює суворіші заборони: пересуватися на авто по природно-заповідних територіях дозволено буде лише дорогами загального користування, вулицями міст та інших населених пунктів та на приватних територіях.
За словами Олександра Краснолуцького, наступним етапом боротьби з джипінгом є посилення відповідальності шляхом підвищення штрафів, адже їх незначний розмір не виконує своєї превентивної функції щодо попередження вчинення таких правопорушень як джипінг.
Станом на сьогодні — розмір штрафу для громадян складає від 153 до 408 гривень, а для посадових осіб – від 255 до 510 гривень.
«За даними Держекоінспекції у 2023 році по всій України, за зазначеною статтею, згідно з рішеннями судів, до стягнення порушниками підлягало 4,5 тисячі гривень, а сплачено всього 493 грн. На противагу — сума збитків об’єктами природно-заповідного фонду склала близько 7 млн грн, а відшкодовано всього 913 тисяч гривень. Колосальна різниця. Після схвалення проєкту Закону розмір штрафу буде збільшено орієнтовно в 50 разів. Для громадян він становитиме від 8500 до 17000 грн, а для посадових осіб – від 17000 до 25500 грн», — зазначив Олександр Краснолуцький.
Міндовкілля продовжує боротьбу з джипінгом на заповідних територіях. Збільшення штрафів за порушення правил охорони та використання природоохоронних земель у 50 разів — один з дієвих методів захистити біорізноманіття від знищення та хімічних забруднень, шумів та вібрацій, які спричиняють автомобілі.