До 20 лютого підприємства повинні подати декларації про відходи. Як це зробити правильно, розповіли фахівці Міндовкілля на спеціальному тренінгу для представників бізнес-спільноти. Захід зібрав понад 500 учасників.
Такі декларації підприємці заповнюють щороку – фактично звітують державі про утворені ними обсяги відходів. Але якщо раніше за рік подавалось до 15 тисяч таких декларацій, то тепер їх передаватиме переважна більшість компаній у країні. Декларацію мають подавати утворювачі або власники відходів, діяльність яких призводить до утворення небезпечних відходів, або власники відходів, що не є небезпечними, річний обсяг утворення яких перевищує 50 тонн (такий обсяг – це приблизно від двох до шести вантажівок “сміття”). А також підприємства, які здійснюють операції з оброблення відходів.
Декларація про відходи подається у режимі peopleless, тобто посадовці взагалі не беруть участі в процесі їхнього оформлення.
“Таке нововведення значно спростить процедуру подання декларації в майбутньому, але зараз у користувачів виникає безліч запитань. Треба зазначити, що український сервіс унікальний. Розробники використали досвід різних країн, але пішли значно далі, адже майже всі закордонні сервіси все одно передбачають хоча б мінімальну участь чиновників у процесі подання та обробки декларацій. Український же сервіс повністю автоматизований, а відтак розробники повинні передбачити в роботі системи безліч нюансів”, – пояснює директорка Департаменту цифрової трансформації, електронних публічних послуг та управління відходами Міндовкілля Євгенія Попович.
Саме тому тренінг провели в інтерактивному форматі. Щоб не лише допомогти розібратися з поданням декларацій, але й отримати від користувачів фідбек про роботу системи.
Під час заходу учасникам розповіли про загальні правила користування сервісом:
- Створення записів в особистому кабінеті:
- Поради щодо реєстрації виробничих майданчиків.
- визначення виду відходів.
- Передача прав довіреним особам:
- Практичні вказівки щодо передачі права на подання декларації.
- Подання конкретної інформації:
- Основні вимоги для успішного подання інформації.
- Аспекти, які потрібно враховувати при внесенні даних в декларацію.
- Процедура підписання та перевірки коректності заповнення.
Також вдалося розібрати багато дуже індивідуальних ситуацій. Наприклад, як декларувати ґрунт, який утворився під час днопоглиблюючих робіт, або використаний спецодяг підприємств.
Переглянути весь тренінг можна у записі за посиланням: https://youtu.be/fxr2dBMjT2s
Захід відбувся за підтримки проєкту ЄС APENA2.