Як працювати у інформаційній системі управління відходами?

29/08/2023 : 9:13

Про це йшлося на онлайн презентації, організованій Міндовкіллям для представників бізнесу та громадськості. 

“Інформаційна система є одним з “наріжних каменів” масштабної реформи, яка стартувала в Україні 9 липня із набранням чинності Законом “Про управління відходами. Наразі така система запущена у бета-версії, щоб кожен міг її протестувати та надати свої пропозиції і зауваження. Це важливо, адже у подальшому в ній будуть працювати всі підприємства. Тож разом маємо зробити її дієвою та зручною”,зазначив заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Власенко.  

У рамках заходу учасникам продемонстрували як у інформаційній системі:

  • вести облік відходів та подавати звітність;  
  • передати відходи від утворювача до оброблювача; 
  • отримати ліцензію на поводження із небезпечними відходами.  

За словами директорки Департаменту цифрової трансформації та електронних публічних послуг Міндовкілля Євгенії Попович, при розробці інформаційної системи Міністерство вивчало досвід інших країн, зокрема Болгарії, Фінляндії, Австрії, Франції тощо. 

“У міжнародній практиці в такі системи завантажують файли у  форматі PDF, дані з яких далі калькулюють посадовці у ручному режимі. Ми ж прагемо автоматизувати всі процеси, щоб це було зручно як для підприємців, так і громадян України. Наша мета – чітка простежуваність кожної тонни відходів. Щоб не лише держава, але і мешканці населених пунктів, громадськість могли бачити, скільки утворено відходів на території, які тут є оброблювачі, які операції проведено з відходами. У світі наразі немає такої практики, Україна її започаткує”, – наголосила Євгенія Попович. 

Наразі Міндовкілля запустило бета-версію інформаційної системи управління відходами. Але з урахуванням пропозицій бізнесу вже працює над версією 2.0. 

“Ми розробляємо підсистему реєстрів, де зможемо відслідковувати всі дії утворювачів, перевізників та оброблювачів відходів. Крім того, у новій вдосконаленій версії системи, суб’єкти  господарювання додатково не будуть створювати жодних документів. Система генеруватиме всю звітність самостійно, а ще надаватиме підказки, який дозвіл необхідно отримати, коли підписати звітність тощо”,розповів заступник директора Департаменту цифрової трансформації та електронних публічних послуг Міндовкілля Віталій Білоусов.

За його словами, версія 2.0 також передбачатиме й функціонал для контролю за рухом відходів з боку Держекоінспекції та громадськості, обласних  державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. 

Над системою Міндовкілля працює за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та міжнародних партнерів – проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS», проєкту APENA2.

Переглянути презентацію можна за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=HcC-slhE4Og