Кабінет Міністрів прийняв постанову «Деякі питання подання декларації про відходи». Цим документом Уряд скасовує складний та застарілий спосіб звітування бізнесу у паперовій формі та взагалі виключає з цього процесу участь посадовців.
«В умовах воєнного часу політика Уряду спрямована на підтримку кожного. Уряд працює над зменшенням фінансового та адміністративного навантаження на підприємців, акумулює всі інструменти для підтримки економіки зараз та швидкого післявоєнного відновлення. Повна автоматизація процесу звітування малого та середнього бізнесу про утворені відходи – саме про це. Нам важливо, щоб підприємці могли ефективно працювати, а не бігати по кабінетах чи поштових відділеннях, витрачати час на оформлення та відправку паперів, очікувати відповіді та доводити чиновникам, що документи складені правильно», – прокоментував Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець.
Алгоритм отримання послуги тепер буде максимально зручним:
- інформація про заявника автоматично перевірятиметься та підтягуватиметься з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
- допустити технічну помилку при заповненні форми стане неможливо. Програма перевірятиме дані та вказуватиме на неточності у розрахунках;
- посадовець не братиме участі у перевірці декларацій та їх реєстрації, а отже зводяться «до нуля» потенційні маніпулювання, адміністративний тиск та корупційні ризики;
- термін реєстрації скоротиться з 5 днів очікування до кількох годин (все залежатиме від того, як швидко заявник заповнить форму);
- якщо всю інформацію внесено коректно, декларація автоматично з’явиться у реєстрі, а заявнику надійде відповідне повідомлення.
Згідно з постановою Уряду, Міндовкілля, Мінюст та Мінцифра до 1 липня мають вирішити всі технічні питання та забезпечити функціонування відповідного сервісу.