Шлях розповсюдження нафтопродуктів у Чорному морі після аварії російських танкерів: моделювання УкрНЦЕМ на 23-29 грудня 2024 року

23/12/2024 : 15:57

У результаті аварії російських танкерів “Волгонефть-212” і “Волгонефть-239”, яка сталася в районі Керченської протоки, в море потрапила велика кількість мазуту.

За попередніми розрахунками та відповідно до наявної інформації УкрНЦЕМ, яка підтверджує результати попереднього моделювання, мазут досяг суходолу рф аж до м. Анапа. Але, як показують супутникові знімки, частина нафтопродуктів залишилась у затонулій частині судна та поступово вивільняється у морську воду.

Модельні розрахунки, проведені для періоду з 23 по 29 грудня 2024 року з інтервалом у 12 годин, свідчать про поступове розповсюдження мазуту в акваторії Чорного моря. 

Основні результати свідчать про те, що мазут продовжує витікати із затонулого судна, забруднюючи Керченську протоку та узбережжя Криму. Проте спостерігається поступове переміщення забруднення у східному напрямку, до відкритої акваторії Чорного моря.

23 грудня пляма мазуту концентрується в районі Керченської протоки. У наступні дні мазут під впливом вітрових умов і течій почне поступово розширюватися. 

За даними УкрНЦЕМ, до ключових загроз у цей період можна віднести забруднення прибережних природоохоронних територій України, зокрема територій Опукського природного заповідника та ландшафтного парку “Мис Такиль” в Криму.

З 25 грудня через зміну синоптичної ситуації прогнозується поступовий рух нафтопродуктів у північно-західному напрямку. Це ймовірно створить потенційну загрозу досягнення мазутом південного узбережжя Криму. Надалі мазут може знову поширитися на північ від точки, де затонуло судно, у напрямку Азовського моря, що підтверджується результатами моделювання на 27–29 грудня.

Необхідно наголосити, що на сьогодні досі залишаються невідомими точна кількість мазуту, що залишається у затонулій частині судна та швидкість витікання мазуту, яка може залежати від гідрологічних умов, ступеня руйнування корпусу судна та інших факторів. Ці фактори створюють значну невизначеність у прогнозуванні масштабів забруднення.


Будемо надалі інформувати про результати.